Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Melinda - 18 maj 2010 23:10


 

I morgon på mötet ska jag fråga henne hur det är möjligt.

Var och varför föds tankar och känslor som de jag känner.

 


Sen nästan en vecka tillbaka har jag inte ägnat en enda tanke på

min reumatism.

Senast jag inte dagligen tvingats att konfrontera den var under min

fantastiska resa till Mexico i November förra året, då fick jag två

välbehövliga veckor av paus från alla fysiska symptom.

Om jag kunde sälja allt jag äger, jobba som volentär, leva på vatten,

bröd & kärlek för att alltid få må så här bra i min kropp som jag gör

just nu, så skulle jag göra det direkt utan tvivel.


Sen jag bloggade sist har jag varit ute så många timmar som jag har

kunnat, mellan jobbet och nätterna hemma i sängen.

Det har blivit många långa kvällspromenader, ett besök till Lollans

stuga, ett kalas hos Anna, en kort liten krogsväng, och ett par tränings-

pass.


I fredags när busvädret drog in var min balkong ut över älven en

teaterscen och de medverkande, regnet, blixten och åskan gav mig

en fantastisk föreställning.

När det är just sånt här väder så myser jag från topp till tå, det ger

mig en hemmavid känska som är svår att beskriva.

Det känns helt ofrämmande, som det mest naturliga i världen och

jag tycker det är häftigare ju mer våldsamt det smäller och står i.   

Till skillnad från en del andra inger åskan mig trygghet och ett inre

lugn.


Till veckan börjar jag att så smått vandra på den vägen som ska

leda till min framtid, den nya.

Efter många år av endast tanke har jag nu gjort handling av saken

och skriver in mig som student på Komvux.

Jag kommer börja med samhällskunskap, läsa hela sommaren och

förhoppningsvis vara klar och ha ett fullständigt betyg i mitten på

höstterminen.

Jag säger som Sofia 6 år deklarerade till en av mina kunder i går..

" Melinda har inte skött skolan när hon var liten så hon måste gå

på sommarskola "

Ungefär så.

Jag har alltid vetat att jag vill göra rätt för mig eftersom jag lämnat

saker påbörjade men ogjorda som tonåring.

Då mitt yrkesliv rullat på utan bekymmer trots mitt bristande enga-

gemang för gymnasiet har jag bara inte haft så bråttom med det.

Jag vill ge mig själv den valfriheten att kunna söka in på intressanta

högskolekurser som tilltalar mig, som jag kan kombinera mitt yrke

tillsammans med, bland annat ekonomi.

För att kunna göra det finns ingen genväg.

Som kuriosa kan jag berätta att den förtäckning över läroplanen för

samhällskunskap som jag åter igen fått se över ser helt annorlunda

ut för en 31 årig egen företagare än för en 16 årig förvirrad liten själ. 

Det ska bli ett sannt nöje att med intresse göra om det hela.


Newsflash - Sandra är tillbaka.

Så skönt, jag och Lina förtjänar en "day off" speciellt Lina som pinnat

på som aldrig förr, klivit upp tre trappsteg och gjort mig väldigt nöjd

och glad!






// Melinda




  


  




   




 


 


    



  


  


  


  



Ovido - Quiz & Flashcards