Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Melinda - 8 oktober 2009 16:17

  

Min hund är överviktig.

Lillkillen väger inte längre 3,0 kg utan HELA 3,55 kg!

 




Efter påbackning av veterinären idag har vi börjat gå på diet.

Rally alltså.

Själv vill jag helst få behålla mina fjuttiga pannor på 49.


Jag kan bara inte riktigt förstå när det blev så här galet.

Var och när har jag felat, hur gick allt snett ?


Analysen säger skinka och leverpastej.

Hunden har brains och jag är klen.

Han matvägrar, kan hålla sig från att käka i dagar, tills matte tycker

så synd om honom att hon lägger gotta i matskålen,  då har han

fått mig precis dit han vill, och äter med stor aptit.


Ungefär så där håller vi på.

Han väntar & väntar & väntar.

Jag har känslor, och ger efter.


Vad skulle Cesar säga till mig om mitt betende??

Inte OK!


Så….nu har jag har lagt upp en lämplig dietplan för råttan.

Invägning om fyra veckor.

Målet är han ska kvala in på sin matchvikt på 3.

 

Jag får i och med Rallys ökade motionsdos anledning att käka

en kanelbulle eller likande extra per dag för att HÅLLA min

egen matchvikt… :-)






 // Melinda






  


  


  

Ovido - Quiz & Flashcards