Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Melinda - 14 oktober 2009 17:05


 

Jag & mina kollegor på salongen har skaffat oss en ny bekantskap.

Fredric Åkerblom på Lanzá.


Jag tycker det är märkligt att frisöryrket överdomineras av tjejer men

varenda säljare inom denna branch är en man.

Jag som kommer från Hudvården är inte riktigt van med varken sättet

de jobbar på eller sättet dessa killar så inlevande beskriver känslan på

sitt hår när de ska sälja in sina produkter.

Det är liksom våra ord de använder.

Våra uppspelta, tjejiga, skvallriga ord som ett barn på julafton när vi gladeligen

berättar till varann att håret luktar coccos efter den där underbara inpackningen.


Igår hade vi finbesök på Hudverket, av två medlemmar från den supermysiga

familjen Wiklunds a lá Ryssland som vi brukar säga.

Dvs Ryssbält för de som inte är lokal.

Den ena av dem gjorde en studie på oss brudar & den andra var här och

flörtade hejvilt!

Chris är faktiskt oskyldig...:-)


Jag har hittat en ny storfavorit i godishyllan.

Min nya last förenar allt jag någonsin önskat inom kostcirkeln för saker man

inte ska äta allt för ofta.

Sött & Salt, i ett!!


Hhhjodå...så att...de är ju ingenting man vill ha ogjort!

Är lika med världens roligaste säg, för de som var där den där gången.

Men det vara bara jag och Johanna så ni fattar ju absolut ingenting.

Jag skrattar lika mkt varje gång.




// Melinda



  


  


  








  


Ovido - Quiz & Flashcards