Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Melinda - 15 oktober 2009 15:00

 

Söndag den 8 november, närmare bestämt om 23 dagar åker

jag på en resa som kanske visar mig vägen.



Utan att ha vetat det innan, passar tidpunkten för mig att åka

bort mer än väl.

Det får mig att tro på att det finns en mening. Med allt.







Ibland, på bortaplan ser man saker från ett annat perspektiv.

När jag reser brukar jag uppfyllas av en påtaglig känsla av att verkligen

leva, att vara vid liv.

Man kan varken se eller ta på de saker eller personer som man är van att

möta.

I saknaden landar man i att verkligen uppskatta det man har där hemma.


 

Det enda jag hoppas på är att jag ska ha kvar precis de & det som jag

har när jag åker, vid min hemkomst.

 





Flyget går 13.55 från Kemi flygplats i Finland.

Flightbyte i Helsingfors, fyra timmars härlig väntan, sen vidare till Indien.

Landar i Dehli, huvudstaden , den 9 november tidigt på morgonen vid 06.

Trots att syrran & Sven åker från Amsterdam, via Frankfurt har vi lyckats

tajma våra ankomster med bara en timmes differens.



Mitt hotell på GOA………www.cidadedegoa.com




Jag ska sola, träna, läsa, njuta, slöa, slappa, sova, äta…sen sola & sova

lite till.

Sen ska jag ta igen mer än tio års distansförhållande med min storasyster,

och för första gången på 7 år fira hennes födelsedag på samma ort.









Som en parentes i det här inlägget, hade Lollan & Rally en riktigt mysig

morgon här på jobbet en dag i veckan.


/ Melinda








  


  

Ovido - Quiz & Flashcards