Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Nästa, tack!

Av Melinda - 26 maj 2010 23:26


 

Han väger tre kilo och är mindre än en katt men han påverkar

mitt liv & mitt humör mer än vilda orkaner & tokiga kärlekar.


Det har inte varit en bra dag.

Började med att snooza alldeles för länge.

Vaknade och kände hur fanatiskt jag legat och bitit ihop käkarna när

jag sovit.

Man känner det när man slappnar av och öppnar munnen, då tar det

liksom emot tills man svängt igång med rörelsen några gånger.

Kom in på jobbet med ambitionen att vara riktigt duktig men var

isället en odiciplinerad latmask.

Jag blir så jävla besviken på mig själv när jag låter dyrbara timmar

gå till spillo för att jag är inte är fokuserad och uppstyrd!

På eftermiddagen fick jag dessutom en jädrans huvudvärk, for hem

redan halv sex och la mig och sov till halv nio.

Missat träningen, var döhungrig, hann inte laga mat så det blev skit-

käk idag också.

Som alla andra dagar den sista veckan.


De ringde från golfklubben i eftermiddag och sköt upp starten på min

 "gröna kortet" utbildning tills nästa torsdag istället för i morgon.

Jag var liksom inställd på att få börja.

Jag har inte fått min samhällsbok ännu, skolan väntar och tiden går.

Jag har ju en plan med mitt pluggande och det finns vissa hållpunkter

i form av tid & datum så jag känner en viss stress av att det nu sackar.   


Det enda positiva med denna dag är närvaron av Plutt - mitt hjärta!

Nu är det tack & lov i alla fall slut på denna, och en ny bättre i morgon.




// Melinda



  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards