Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Han kommer hem.

Av Melinda - 30 maj 2010 22:57


 

Jag har ingen som helst plan över min sommar.

Inget spikat eller bokat, allt öppet & oplanerat.


Gårkvällen hade sin lilla ljuspunkt då jag fick skapa bekantskap med Jerker.

En go, ung praktikantkille i restaurangbranchen från söder över.

Johanna & Sandra var sååå taskiga mot honom när de klockrent sänkte han

så där som man bara gör men någon som åtstadkommit nåt, han är på gång

att ta studenten och det lär han ju gräma sig över idag.

De lämnade av honom på hans rum vid toastolen, efter ett oräkneligt antal

av lillingar.

Som han själv sa nån minut innan väggen kom - de här är INTE OKEY...fast

ingen lyssnade.

Hoppas han inte hatar oss (dem) idag trots allt :-)


Som vanligt på helgen är mitt liv en promenad - inte som det låter mera att

jag är ute jämt och går med Rally.

Eftersom det finns tid att spendera blir oftast våra promenader något längre

än under veckorna och det känns som att jag bara går och går och går....

Min lilla hund är omöljig att trötta ut.

Hur långt vi än går, med övningar och lek så är det alltid Mera Mera Mera...

Om det gjordes fystester på hundar skulle man förmodligen se att han tillhör

den yttersta eliten bland chihuahuor.

Han skulle garanterat kvala in till doggyVM i sin ras.

Å dessutom skulle han vinna hela skiten!


Ikväll har jag förberett min mat för i morgon, det blir en hård träningsvecka

så jag har vart och handlat och sett till att jag har alla ingredienser för att

det omöjligt ska kunna bli nåt matslarv.

Jag tänkte börja köra morgoncardio från och med i morgonbitti.

Försöka få in tre till fyra pass i veckan fram tills efter sommaren.

Det finns inget, och då menar jag zip som slår känslan av att ha vaknat med

hög puls och hög musik!

Jag satsar på att hoppa på crosstrainern kl 07 för 40 minuters intervaller.

Egentligen är det ju alldeles för sent att börja förbränningsträna inför

sommaren ett par veckor innan den börjar men eftersom jag själv tycker att

jag är i generellt bra form så ska jag bara slipa lite, och då behövs inget

mer än regenbunden bra mat och några intervallpass per vecka.


Min pappa kommer upp från Göteborg på tisdag.

Han ska hänga här med oss tills Julien får sommarlov, då tar han med honom

på en Europacamping-trip för tredje sommaren i rad.

De har tydligen hittat en favoritstrand i Croatien så jag antar att de bland

annat ska svänga förbi där en vecka eller så.

Mamma får semester i  mitten på Juli så då ansluter hon med tåg eller flyg.




// Melinda




  


  


  


  


 


  


   


    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards