Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Melinda - 4 juli 2010 11:21


 

Som vi sa igår, den dagen då livet ser ut precis så kommer jag

åka både hit och dit för att dela upplevelsen med någon annan.

 


Igår var ingen vanlig dag men då allt blir vad man gör det till så blev det just

en helt vanlig dag med bra mat, härlig träning & mycket uppskattat umgänge.


Man börjar ju så smått att ifrågasätta kalendern.

Är det Juli eller är det?

Nu är vi inne i våran absoluta högsommarmånad och inte fan kommer jag

doppa mer än tårna på väldigt länge.

Vi väntar hela övriga året på sommaren och nu när vi är mitt i den så märker

man ju knappt ens av den.

Jag förespråkar inte att resa bort under sommaren eftersom det i normala

fall brukar vara alldeles tillräckligt varmt här hemma men det händer ju inget.

Det blir ju ingen värme.

Ska jag ta en sista minuten trots allt, är det det man måste göra för att få

känna av den där tryckande värmen och inte behöva tänka på om man är rätt

klädd när det blir svinkallt på kvällen.


Igår ganska sent kring midnatt var vi ute och körde, vi kollade in vattnet vid

Filipsborg med mera och meddans jag ville att Rally skulle få springa av sig

där ute så ropade Sandra & Lina att de går och sätter sig i bilen för att värma

sig.

Mitt i sommaren.

Blä.


Helgen hittils har varit med beröm godkänd.

Jag känner så bland annat för att jag inte druckit nåt under hela helgen.

Man har en helt annan behållning av sin lediga tid när man slipper vara seg,

ha ont i huvudet, lida av vätskebrist och känna sig allmänt off.

Genast känner jag mig mycket fräschare, träningspassen blir av, maten är

som den ska och livet utan alkohol känns inte alls som något främmande.

Det här med fest är helt klart överreklamerat.

Om man håller sig till de två glas vin man tänkt är ju det hela ett sätt att

förhöja sitt sociala liv och skapa kvalité men blir det mer än så kommer bak-

sidan fram.

I alla fall i min ålder ;-)


Idag ska jag hinna med massa saker.

Dessutom är det sista dygnet med F.



// Melinda




  


   


    



Ovido - Quiz & Flashcards