Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Melinda - 13 juli 2010 11:37

 

Just gonna stand there and watch me burn,

that´s alright because i like the way it hurts.

 

Efter en lång och händelserik helg är jag tillbaka till vardagen med fasta

rutiner och allt som är vanligt.

Om jag får välja tar jag alla gånger vardag före fest.

Jag är en rutinmänniksa som inte gärna spelar ut och flummar till allt för

ofta.

Jag gillar att äta och sova regelbundet.

Jag behöver ordning & reda i mitt liv eftersom det allt som oftast är kaos

på insidan.

Jag behöver lugn & ro så att det finns tid för eftertanke, en chans att lyssna

på mina riktiga känslor.

Det är äckligt jobbigt att vara intakt med dem ibland men ack så nyttigt,

att våga erkänna för sig själv att man känner det man känner. 


Fredagen bjöd på en visit hos Ulle i baskeri med middag & sightsing, ett

kort besök på campingen för att "se" Gilberto eller vad han nu heter :-)

Trevligt sällskap gav en trevlig kväll.


Lördagen spenderades på Kalix camping, såg tävlingen som abrupt fick

avbrytas av mig på grund av mitt jävla katarr!

Fast å andra sidan får jag skylla mig själv, jag retade igång det så när

det kom som ett brev på posten var jag inte det minsta förvånad.

Hem, vila, magmedicin, två timmar senare på banan inför kvällen.

Sandra, Henrik, Pekka & jag körde en liten förskiva hos mig innan vi gick

ut. 

Efter en städat kväll drog jag en hemsmitning redan innan halv två.

Skulle bara kila ut & låta råttan ta en piss innan läggning då jag träffar på

Kjelle som bor under mig.

Tre timmar & två vinare senare ramlar jag in hemma alldeles för berusad

och alldeles för sent med tanke på att klockan skulle ställas på 09.

Kjelle är förutom min granne, min bilhandlare men också min ex svärfar.

Det blev lika många skratt som krokodiltårar denna natt.

Trots att min tidiga kväll förvandlades till nattsudd är jag glad att vi möttes,

det var både trevligt & skönt att prata.


Lördagen bar iväg till Haparanda för att ha möhippa för Linn som gifter sig

den 24 e.

Då lilla My hotat mig med att döda min hund om jag lägger upp några bilder

från våra bus måste jag låta bli, skulle aldrig gambla med Rallys säkerhet. :-)

Det var i alla fall en superlyckad dag, kväll & natt.

Klockan 04.30 ligger vi ute i en pool i regnet under bar himmel och konstaterar

att det INTE är värt att simma över till Hirrajärvi ;-)


Eller hur Petra..... ??!!   :-)



// Melinda






 


 

 

Ovido - Quiz & Flashcards