Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Melinda - 5 juli 2010 22:43


 

Det som är nytt är alltid spännande men tänk om jag skulle kunna behålla

den där sköna känslan även efter att vågen av nyfikenhet har ebbat ut.

 

Jag har haft en riktigt lyxig arbetsdag.

Jobbat 10-14 och innan klockan var halv åtta ikväll hade jag hunnit med

en långprommis med Rally & en massa bus med honom, ett bra gympass,

dusch, matlagning och konsumering av denna.

I vanliga fall är klockan 22.30 när jag är klar med ramsan ovan och då blir

det inte mer av dagen än att hoppa i säng med hund & dator samtidigt som

sovrumsteven surrar i bakgrunden.

Jag ser typ aldrig på den, jag köpte den enbart för att en kille jag dejtade

tidigare sa att han inte skulle sova hos mig igen om jag inte skaffade tv i

sovrummet.

Vem som var mest idiot av oss vet jag inte, han som spelade ut mig mot en

pryl eller jag som köpte det (den)

Hmmm.

Jag har lärt mig av det misstaget, en hel del.

Det satt inte i teven och tydligen inte i mig heller sa han i alla fall till sist.

Vem vet.


Då det fanns tid i mitt liv för att göra nåt ikväll så hämtade jag upp Sandra.

Vi skulle egentligen spela minigolf, det ville jag i alla fall men hon var lite

lätt motvillig så vi drog Druggen för inköp av färdkost ( glass) och sen for

vi på span.

Vi kollade in vars alla bor, vars vi tror att nån bor & vars vi skulle vilja bo.

Det blev ett par mil och ett par timmar i bilen.

Vilket skönt sätt att umgås på, att bara ragga runt och titta sig omkring.


Träningen idag gick bra.

Av ingenting har jag funnit en motivationsvåg som jag tänker rida på.

Jag har snäppt upp maten i tre fyra dagar nu och jag vet inte om det är

inbillning men jag tycker att det känns i kroppen.

När jag säger att jag skärpt maten så menar jag verkligen inte att jag tagit

bort nåt eller "deffar" - snarare tvärtom.

För mig handlar resultatet av träningen att få i mig tillräckligt med energi

för att hålla uppe min vikt.

Jag har alltså ätit både mer och bättre mat de sista dagarna, även godis &

glass och sånt men det är marginella mängder och jag har tränat hårt.

Känns kul att det är kul att träna igen :-)








 // Melinda





  


  




Ovido - Quiz & Flashcards