Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Melinda - 25 juli 2010 15:32

 

Igår kändes det på alla sätt som att de trots allt ändå är min familj.

Från hjärtat.


Idag är mitt mål att vara så oaktiv som möjligt.

Herregud så risig jag blev igår.

Jag var ju lite små krasslig redan innan vi åkte över på Vassholmen men

efter någta timmar utomhus blev det värre & värre.

I tid till mitt tal hade jag svårt att hålla tillbaka rethostan och klarade på

håret av att genomföra det.

Redan vid 01 kastade jag in handduken och tog en smitare, eftersom de

andra ansåg att kvällen bara hade börjat.

Min röst dög ändå inte till att surra mer med folk och jag hade funnits på

plats och upplevt det viktiga, själva vigseln och alla underbara ord som

sagts om brudparet.

Väl hemma tog jag alla olika sorters piller jag kunde hitta hemma som

möjligtvis kunde tagga ner min rethosta, som infann sig var 20 sekund.

Efter en het & lång dusch lägger jag mig med en thekopp och somnar så

småningom.

Efter ett par timmar eller nåt så plingar det på dörren.

Jag som verkligen inte hade något inplanerat nattbesök, studsade upp &

tänkte att det måste ha hänt nåt!

Bakom dörren står ett glatt gäng, som trots min motsträvighet tvingar

med mig två trappor ner hem till Kjelle på vin & nattmacka.

Festprissarna hade hittat åt mitt håll så det var det med min tidiga kväll.

I vilket fall var det en mycket överraskande och trevlig väckning! :-)


För första gången på väldigt länge så gruvar jag mig för att åka och jobba

i morgonbitti.

Jag vet att jag bara har den känslan för att jag ligger efter med saker &

verkligen borde åka in ikväll och ta tag i högen som väntar.

Det här sommarlunkande tempo gör mig slapp och får mig att jobba med

mycket mindre uppstyrning, vilket resulterar i att jag gör alldeles för lite.


Sandra hörde nyss av sig och ville se en film senare, jag sa att det lät bra

så länge det är okey att sova film istället för att se film, för min del alltså.


Tydligen har jag planer hela nästa helg, fick jag veta inatt via mess, fast

vad de planerna är vet jag inte, men det låter ändå kul och jag ska absolut

haka på oavsett vad det är, beroende på om Rally kan följa med på nåt av

de saker vi ska göra.

Det jag hoppas på är att nåt inkluderar besök utanför min egen kommun-

gräns för jag måste bara få byta ort, om så bara för en kväll eller natt.

Jag älskar Kalix, ingen tvekan, men jag vill bara få göra/se annat/andra.

Jag följer med dem fast till Kyppas :-)



Host host // Melinda



ps. saknar rally så det värker ds.




  


  




Ovido - Quiz & Flashcards