Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Melinda - 26 juli 2010 23:16


 

Jag har bestämt mig för att prova en ny taktik.

Allt om den står att finna i boken - Hemligheten.


Jag är stel.

Har varit det så länge jag kan minnas.

Någon sjukgymnast eller liknande genom åren har jämfört min talang att

vara vig med en gammal bandyspelares.

I min umgängetskrets och bland de som känner mig vet man att det är helt

okey att terrorisera mig för mina mindre mjuka rörelser och ibland talas

det om mig & Yoga i samma mening med ett brett skratt.

Men en dag händer det.

Man kan säga plötsligt :-) 

Phil, Saras kille från Nya Zeeland hänger med oss på salongen och kommer

fram till mig och säger  "Melinda- touch your toes"

Jag som inte kunnat nå mina tår (stående med raka ben så klart) sen typ

mellanstadiet demonstrerar detta med att nå nästan halvvägs ner på mina

smalben.

Phil ber mig räta på mig, och ger mig sen ett band att trä på min handled.

När det är klart kommer samma uppmaning  "Melinda- now touch your toes"

Som ett skämt gungar jag mjukt ner med fingrarna i marken och kan då

ta på mina tår.

Om detta inte är Magi så vad är??

Bandet är ju nåt woodo/superövenaturligt/jättecoolt/alla måste ha typ av

grej!

Fast han säger att det är magneter.

Att hela rugbylandslaget i Nya Zeeland springer runt med dem för att hålla

kroppen bra typ.

Jag ska definitivt ha ett.

Phils mamma ska skicka upp lite saker från NZ snart och då lägger jag in en

beställning.

Woodoshit som kommer göra mig lika böjlig som jag vet inte vad, eller jag

vet ju vad jag tänkte på men det kan man ju inte skriva här.

Snusk :-)


Rally är så himla söt.

Nyss kom han och la sig PÅ min dator här i sängen, snacka om att han vill

ha min uppmärksamhet.

Jag flyttade han och la han framför datorn i mitt knä men det var väl sådär:/



// Melinda



    

Ovido - Quiz & Flashcards