Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Indien November -09

Av Melinda - 15 oktober 2009 15:00

 

Söndag den 8 november, närmare bestämt om 23 dagar åker

jag på en resa som kanske visar mig vägen.



Utan att ha vetat det innan, passar tidpunkten för mig att åka

bort mer än väl.

Det får mig att tro på att det finns en mening. Med allt.







Ibland, på bortaplan ser man saker från ett annat perspektiv.

När jag reser brukar jag uppfyllas av en påtaglig känsla av att verkligen

leva, att vara vid liv.

Man kan varken se eller ta på de saker eller personer som man är van att

möta.

I saknaden landar man i att verkligen uppskatta det man har där hemma.


 

Det enda jag hoppas på är att jag ska ha kvar precis de & det som jag

har när jag åker, vid min hemkomst.

 





Flyget går 13.55 från Kemi flygplats i Finland.

Flightbyte i Helsingfors, fyra timmars härlig väntan, sen vidare till Indien.

Landar i Dehli, huvudstaden , den 9 november tidigt på morgonen vid 06.

Trots att syrran & Sven åker från Amsterdam, via Frankfurt har vi lyckats

tajma våra ankomster med bara en timmes differens.



Mitt hotell på GOA………www.cidadedegoa.com




Jag ska sola, träna, läsa, njuta, slöa, slappa, sova, äta…sen sola & sova

lite till.

Sen ska jag ta igen mer än tio års distansförhållande med min storasyster,

och för första gången på 7 år fira hennes födelsedag på samma ort.









Som en parentes i det här inlägget, hade Lollan & Rally en riktigt mysig

morgon här på jobbet en dag i veckan.


/ Melinda








  


  

 
 
Ingen bild

Big Sis

16 oktober 2009 23:23

Jag längtar också! Ska bli så härligt att komma iväg! Har du sett mitt senaste mail..? www.neemranahotels.com Kolla in Fort-Palace, där ska vi spendera helgen innan vi åker till Goa. I think you will like it... : )

 
Ingen bild

Melinda

20 oktober 2009 16:40

Åhhhhhhhh.... I sure will!! Thanx sis!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards