Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Dagis - jag ??

Av Melinda - 18 juli 2010 14:01


 

När jag verkligen vill säga nåt till någon, så säger jag absolut ingenting.

Det har blivit en grej för mig att göra raka motsatsen till det jag eg vill.


Pissväder.

Konstigt, men idag tycker jag att det är skönt.

Jag borde inte göra det eftersom denna helg hade kunnat ge mig en första

chans att verkligen känna av att det är sommar på riktigt.

Dåligt väder ute ger en mera kravlös tillvaro, man måste faktiskt inte ut.

Söndagar har genom alla tider varit min absoluta favoritdag av bara en enda

anledning och den är att jag alltid har fått göra nada/zip/inget på veckans

sista dag.

Söndagarna har alltid bestått av massa god & flottig mat, godis och fimer i

högar, soffan, sängen om vartannat, dvala bort hur och när som helst i sin

matkoma, inget jobb, inga förpliktelser.

En dag för avslappnat umgänge i hemmamiljö.

Det låter förmodligen as-boring men när man jobbar mycket är den enklaste underhållningen den bästa.

Den här söndagen startades med en brunch.

Kan det finnas nån mer hungrig person än mig på mornarna...?

Bara hungern själv kan väcka mig långt innan jag hade tänkt stiga upp.


Har jag sagt att min hund gillar bastu?

Då han alltid bastat med mig har det ju aldrig vart nåt speciellt eller särskilt

märkvärdigt med det men jag börjar förstå att det kanske inte hör till de

mest vanliga en hund gör :-)

Fast Rally är inte som alla andra hundar.


I veckan har varit en vecka som jag har funderat mycket på en massa saker.

Jag har tänkt igenom en del beslut jag tagit i mina dar, då minnen från förr

jagat ikapp mig av en särskild anledning.

Sen har jag funderat en hel del på min framtid och så har jag tänkt på att

jag är - under all kritik- dålig på att prata om känslor med nån som det finns

känslor eller tycke för.

Det är ett senare problem jag dragit på mig, som jag verkligen varit en klippa

på tidigare.

Nu för tiden känns bara tanken på att säga nåt som har med mina funderingar

att göra som ett oöverkommligt hinder.

Pinsamt, jobbigt och alldeles för svårt.

Jag skulle behöva vistas mer kring små barn och lära mig av deras raka och

spontana sätt att bara kasta ur sig precis det som de känner just här och nu.

En veckas praktikplats på nåt dagis till hösten kanske ??  :-)


Jag har ny tele.

I butiken sa han att om jag inte blir nöjd med den här så är "smartphones"

ingenting för mig.

Å i ärlighetens namn, den är alldeles för smart för mig.

Jag är ju så omatrealistisk.

Det enda jag vill är att kunna köra Spotify i luren så jag kan ha den när jag

är ute och prommar eller tränar, men den här telefonen är ju som ett stort

mysterie.

Jag fattar ingenting, den är liksom långt bortom min tekniska kunskap.

Börjar tro att jag kanske inte lever upp till dagens alla modernigheter :/


Man behöver ju inte alltid visa sig från sina ljusare sida, vilket jag inte

heller tycker att jag gör men hur som helst bjuder jag på en hemskt ful bild

på mig själv på mitt körkort, taget för 7 år sen lite drygt.

(dock haft körkortet i 13)




// Melinda


    

   


   


    


  


 
 
Anna W

Anna W

18 juli 2010 21:19

Fin telefon du har köpt! Åsa har en likadan, och jag har en Desire. Jättebra båda två!
Och det där med bastandet måste vara ett släktdrag. Algot gillar oxå bastun. =)

http://jamenherregud.blogspot.com

 
Ingen bild

Lillasyster

21 juli 2010 15:24

Kommer du inte ihåg att Berta älskade att basta ? Tossigare hund än hon kan inte finnas =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards