Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Magi!

Av Melinda - 26 juli 2010 23:16


 

Jag har bestämt mig för att prova en ny taktik.

Allt om den står att finna i boken - Hemligheten.


Jag är stel.

Har varit det så länge jag kan minnas.

Någon sjukgymnast eller liknande genom åren har jämfört min talang att

vara vig med en gammal bandyspelares.

I min umgängetskrets och bland de som känner mig vet man att det är helt

okey att terrorisera mig för mina mindre mjuka rörelser och ibland talas

det om mig & Yoga i samma mening med ett brett skratt.

Men en dag händer det.

Man kan säga plötsligt :-) 

Phil, Saras kille från Nya Zeeland hänger med oss på salongen och kommer

fram till mig och säger  "Melinda- touch your toes"

Jag som inte kunnat nå mina tår (stående med raka ben så klart) sen typ

mellanstadiet demonstrerar detta med att nå nästan halvvägs ner på mina

smalben.

Phil ber mig räta på mig, och ger mig sen ett band att trä på min handled.

När det är klart kommer samma uppmaning  "Melinda- now touch your toes"

Som ett skämt gungar jag mjukt ner med fingrarna i marken och kan då

ta på mina tår.

Om detta inte är Magi så vad är??

Bandet är ju nåt woodo/superövenaturligt/jättecoolt/alla måste ha typ av

grej!

Fast han säger att det är magneter.

Att hela rugbylandslaget i Nya Zeeland springer runt med dem för att hålla

kroppen bra typ.

Jag ska definitivt ha ett.

Phils mamma ska skicka upp lite saker från NZ snart och då lägger jag in en

beställning.

Woodoshit som kommer göra mig lika böjlig som jag vet inte vad, eller jag

vet ju vad jag tänkte på men det kan man ju inte skriva här.

Snusk :-)


Rally är så himla söt.

Nyss kom han och la sig PÅ min dator här i sängen, snacka om att han vill

ha min uppmärksamhet.

Jag flyttade han och la han framför datorn i mitt knä men det var väl sådär:/



// Melinda



    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards